Skalingiem (częściej usuwaniem kamienia nazębnego) nazywa się zabieg służący do usuwania złogów kamienia nazębnego. Mogą być one bardzo niebezpieczne, a przy dużych zaniedbaniach prowadzić do ułamania się zęba.

Kamień nazębny
Niewłaściwa higiena jamy ustnej prowadzi do tworzenia się kamienia nazębnego. Zalegające resztki jedzenia w połączeniu ze śliną tworzą białożółty osad, który stopniowo twardnieje. Prowadzi do demineralizacji szkliwa, a w następstwie tego rozwija się próchnica i inne choroby przyzębia.

Objawami zalegającego kamienia nazębnego mogą być:
puchnięcie i krwawienie dziąseł;
nieprzyjemny zapach, który wydobywa się z jamy ustnej;
nadwrażliwość na temperatury, zarówno gorącą kawę, jak i zimne lody;
odsłonięte i delikatne szyjki zębowe.

Bez podjęcia się odpowiedniego leczenia problem będzie narastał, prowadząc do poważnych komplikacji takich jak infekcje czy paradontoza.

Jak usunąć kamień nazębny?
Nasz gabinet w Czarnkowie umożliwia wykonanie różnych zabiegów, które pozwalają na usunięcie kamienia przyzębnego i powrót do pełni zdrowia. W długiej perspektywie nic nie zastąpi odpowiedniej profilaktyki, jednak regularne wizyty u stomatologa oraz zabiegi usuwania kamienia stanowią dobre uzupełnienie codziennej higieny jamy ustnej.

Umożliwiamy przeprowadzenie:
piaskowania,
fluoryzacji,
skalingu.

Wybierz skaling, by usunąć kamień nazębny i cieszyć się zdrowiem i uśmiechem

Dla pacjentów z Czarnkowa, Trzciany, Krzyża Wielkopolskiego, Wronek oraz okolic, mamy specjalne, profesjonalne zabiegi usuwania kamienia nazębnego. Wyróżnia się dwa rodzaje tego typu procedur:

metoda poddziąsłowa — usuwa kamień nazębny gromadzący się pod powierzchnią dziąseł,
metoda naddziąsłowa — służy do pozbycia się kamienia z powierzchni korony zęba.

Druga metoda jest o wiele częściej spotykana. Kamień nazębny najczęściej bowiem zbiera się na powierzchni zębów i jest on wtedy najlepiej widoczny. Jednak zaleca się usuwanie całego kamienia nazębnego bez względu na miejsce jego gromadzenia się, ponieważ zawsze stanowi on zagrożenie dla zdrowia zębów.